Skoči na vsebino

Kolesarjenje

Gorskokolesarsko odkrivanje skritih kotičkov Kolovrata in doline reke Idrije

Poslastica za gorske kolesarje, ki iščejo odmaknjene in skrite poti. Kondicijsko zahtevna kolesarska tura nas popelje po odročnih zaselkih Kanalskega Kolovrata na Kambreško. Od tam se spustimo v dolino mejne reke Idrije, ki kot zaspala Trnuljčica čaka, da jo odkrijemo.

Kolesarjenje začnemo v Kanalu, iz katerega najprej kolesarimo proti Tolminu do Ajbe. Tam se odcepimo levo in mimo Napoleonovega mosta po makadamskem kolovozu strmo do asfalta, po katerem pridemo v Kambreško.

V Kambreškem si lahko ob starem koritu ob cesti natočimo svežo vodo in si ogledamo Lukčevo hišo, ki je nekoliko više v vasi. V hiši so razstavljeni številni predmeti, knjige, dokumenti in fotografije, ki prikazujejo življenje na Kanalskem Kolovratu. Posebnost je ohranjeno ognjišče, zaradi česar je hiša etnološki spomenik.

S Kambreškega se v prijetni senci spustimo v dolino reke Idrije. Če se želimo osvežiti v kristalno čistem in mrzlem tolmunu, moramo malo pred koncem spusta upočasniti in na desni strani poiskati ozko stezo, ki nas pripelje do prečudovitega, precej velikega in priljubljenega tolmuna. Ob koncu spusta prečkamo most, ki vodi na italijansko stran. V reki Idriji se je možno osvežiti tudi na italijanski strani, če gremo od mosta po kolovozu desno. Po italijanski strani kolesarimo proti mejnemu prehodu Britof. Mimo cerkvice svetega Kancijana se povzpnemo v Britof, kjer je Okrepčevalnica Britof z odlično hrano.

Iz Britofa krenemo proti Ligu do odcepa za Melinke. V Melinkih si lahko ogledamo bogato etnološko-rezbarsko zbirko Franca Jerončiča. Spoznali bomo življenje v dolini Idrije nekoč, čas prve svetovne vojne in bogato rezbarsko ustvarjanje Franca Jerončiča, Nadaljujemo mimo muzeja po kolovozu, ki vodi mimo pašnikov. Pod nami in okoli nas se vse bolj odpirajo razgledi na dolino reke Idrije, na osamljene zaselke na italijanski strani in gore v ozadju. Kmalu prikolesarimo v še eno precej zapuščeno vas Kostanjevica in od tam na glavno asfaltno cesto. Nadaljujemo v smeri Gorenje Nekovo, kjer se prične makadam, ki nas po prijetni senci gozda pripelje do odcepa, po katerem smo prikolesarili iz Ajbe. Od tu sledi spust mimo zaselka Potravno do Ajbe in povratek v Kanal. Tam se lahko okrepčamo, zavijemo na plažo med mostom in kampom Korada ali pa si ogledamo staro trško jedro Kontrada, galerijo Rika Debenjaka, ribiško razstavo ali cerkev Marijinega Vnebovzetja.

Znamenitosti na poti: Muzejska zbirka Franca Jerončiča v Melinkih, Park Pečno, Kanalski most, Galerija Rika Debenjaka, Gotska hiša, Trg Kontrada, Ribiška razstava, Muzejska zbirka 1914-1917, Cerkev Marijinega Vnebovzetja v Kanalu, cerkev Marijino Celje v Ligu, cerkev svetega Kancijana v Britofu, Pot miru, Juliana Trail, Juliana Bike, Povezovalna pot treh svetišč

Foto: Andreja in Srečko Križnič

IMG_20210618_163011 IMG_20210618_171831 IMG_20210618_172346 IMG_20210618_183707 IMG_20210618_183752 IMG_20210618_185848 IMG_20210618_194933