Skoči na vsebino

Kolesarjenje

Na Kanalski vrh pod grebenom Jelenka

Krožna, kondicijsko srednje zahtevna tura, na kateri se lahko poleti osvežimo v Soči, si ogledamo Kontrado v Kanalu in akumulacijsko jezero ČHE Avče nad Kanalskim Vrhom.

Kolesarjenje začnemo v Plavah. Po desnem bregu Soče se peljemo po lokalni cesti do Kanala. Na poti gremo mimo HE Plave II, ki so jo 1940 zgradili Italijani, tako da so pod zemljo speljali cev iz akumulacijskega jezera v Avčah. Ob koncu Ložic pri HE Plave II si lahko ogledamo betonski obod te cevi. Pot nadaljujemo mimo Deskel, kjer lahko pod mostom zavijemo na priljubljeno plažo z mivko in igriščem za odbojko. V Kanalu se lahko okrepčamo, zavijemo na plažo med mostom in kampom Korada ali pa si ogledamo staro trško jedro, galerijo, muzej in cerkev Marijinega Vnebovzetja. Pot iz Kanala nadaljujemo po levem bregu Soče v smeri proti Avčam. Takoj za koncem naselja bomo na desni strani zagledali votlino, v kateri so zaradi podobnosti z lurško votlino postavili kip Lurške Matere Božje. Za Bodrežem zagledamo na desni strani ohranjen star mlin, pri katerem zavijemo na staro vojaško cesto, ki vodi na Kanalski Vrh. Po enakomernem vzponu po makadamski cesti dosežemo sedlo, s katerega se nam odpre pogled na Kanalski Vrh. Na sedlu lahko zavijemo levo in se čez dobrih 100 m znajdemo ob akumulacijskem jezeru prve črpalne hidroelektrarne v Sloveniji, kjer je čudovit razgled na Julijce. Mimo Kanalskega Vrha se spustimo proti Morskemu, do serpentine, kjer bomo zagledali kapelico in markacije za Povezovalno pot treh svetišč, po kateri se povzpnemo proti zaselku Baske. Pred zaselkom se po makadamski cesti, s katere bomo imeli mestoma lep razgled na dolino in gore, spustimo do Paljevega. Če v Paljevem zavijemo pri prvi hiši desno, si lahko ogledamo cerkev sv. Kvirina, od katere vodi odsek Poti miru na Prižnico.

Poleti poteka tura večinoma v senci gozda. Osvežite se lahko v Soči (v Plavah, Desklah in Kanalu). Okrepčevalnice so v Plavah, Ložicah, Desklah in Kanalu. Od Kanala preko Kanalskega Vrha in Paljevega do Plav jih ni, zato potrebujete s seboj nekaj hrane in dovolj tekočine (zlasti poleti). Tura je primerna tudi za kolesarjenje z e-kolesi.

Znamenitosti na poti: kanalski most, galerija Keramost, Liške maske, park Pečno, Muzejska zbirka 1914 - 1917, ogled starega mestnega jedra v Kanalu, ki sestavlja cerkev Marije Vnebovzete, Neptunov vodnjak in trg Kontrada z galerijo in spominsko sobo Rika Debenjaka ter Gotsko hišo, votlina s kipom Lurd, akumulacijsko jezero Kanalski vrh, Cerkev Sv. Antona Padovanskega na Kanalskem vrhu, Cerkev sv. Kvirina v Paljevem, spominski park Prižnica

(Foto: Damijan Simčič, Srečko Križnič)