Skoči na vsebino

Kolesarjenje

Krožna kolesarska tura na Vodice

Krožna tura, na kateri bomo odkrivali skriti svet v zaledju Vodic, spoznali še en strateško pomemben položaj soške fronte s kavernami, spomenikom in mavzolejem ter uživali v razgledu na Sveto goro.

Pot nas pelje iz Plav mimo Paljevega proti Baskam, v dolino potoka Slatne in čez Preški vrh na Vodice. Od Paljevega proti Baskam kolesarimo v senci gozda po kamnitem kolovozu, s katerega se nam za kratek čas odpre pogled na dolino Soče s Krnom v ozadju. Spomladi gozd prekrije zelena preproga čemaža, ki s svojim značilnim vonjem in lepimi belimi cvetovi krasi okolico. Iz Bask se spustimo v skrito dolino potoka Slatna, kjer se lahko v poletnih mesecih osvežimo v tolmunu, pri katerem je tudi nekaj klopi in miz. Na Vodicah si ogledamo kaverne, spomenik in mavzolej generalu Gonzagi. Na vrhu si lahko odpočijemo na eni od klopi in uživamo v razgledu. Do Paljevega se spustimo mimo zaselka Vodice, ki je malo pod vrhom. Če gremo v Paljevem na križišču desno, pridemo do cerkve sv. Kvirina na grebenu nad Paljevim, od koder je označen odsek Poti miru, ki vodi na Prižnico (kota 383, Spominski park Prižnica). Na Prižnici si poleg številnih kavern in jam lahko ogledamo tudi ostanke stavb, ki so služile oskrbi ranjencev. Če na glavni cesti Nova Gorica–Tolmin zavijemo levo in se spustimo po makadamu desno do Soče, bomo prišli do kapelice sv. Alojzija, okrog katere je bilo večje vojaško pokopališče. Če nadaljujemo od tam naprej po makadamu do glavne ceste, prikolesarimo do Gostilne Dermota, ki slovi po jedeh z žara, lahko pa se vrnemo in si v Plavah privoščimo postrvi, po katerih je znana gostilna Pri mostu.

Kratek vzpon od Plav do Paljevega je lahko v poletnih mesecih v popoldanskem času vroč, a vročino kmalu zamenja hlad gozdov od Paljevega proti Baskam, kjer je pot speljana pod Kukom. Ker na poti ni nobenih okrepčevalnic, imejte s seboj dovolj hrane in pijače.

Znamenitosti na poti: Cerkev Sv. Janeza Krstnika v Plavah, Spominski park Prižnica, muzej na prostem Vodice (jarki, večnivojske kaverne,mavzolej v čast generalu Gonzagi), razgledišče Vodice, Pot miru