Skoči na vsebino

Pohodništvo

Juliana Trail - 17. etapa

17. etapa Juliane Trail poteka po razglednem grebenu Kolovrata, kjer je med 1. svetovno vojno potekala tretja obrambna črta italijanske vojske.

Etapo začnemo v Tolminu; čez Sočo, skozi Volče in vse do Kolovrata potujemo skupaj s potjo Alpe Adria Trail, ki na vrhu zavije čez nekdanjo mejo v Benečijo na italijanski strani, mi pa se spustimo po grebenu navzdol do planinskega doma pod Ježo.

Vrhunec etape je gotovo Kolovrat, najvišjo točko naše etape Na Gradu 1.115 m odlikuje fantastičen razgled na dramatične vrhove Julijskih Alp na eni in prijazne vinorodne griče na drugi strani, vse do Jadranskega morja. Obvezno se moramo zaustaviti v muzeju na prostem, kjer si lahko ogledamo ostaline 1. svetovne vojne: kaverne, strelske in povezovalne jarke, strojnične in topniške položaje... z različnimi zanimivimi detajli, kot je na primer polžasto stopnišče v eni od kaverni in  ohranjeni izvirni materiali, ki so bili uporabljeni v tem času (kovinske mreže, valovita pločevina, kamnite skrile...).

Pot naprej proti vrhu Ježe (949 m) poteka po grebenu Kolovrata, ki se strmo dviga vzdolž desnega brega Soče in ponuja lep razgled na nekdanje bojišče in zaledje soške fronte: Kanin, Krnsko pogorje, Sveto Goro, Benečijo, Furlansko nižino, vse do Tržaškega zaliva. Z vrha Ježe se pot spusti do planinskega doma Pod Ježo.

Celotna etapa je tudi del Poti miru med Alpami in Jadranom.

Opis poti po korakih

Pot začnemo v Tolminu in sledimo oznakam navzdol proti Soči. Pri pokopališču ujamemo stezo, ki nam pomaga, da se izognemo glavni cesti. Sočo prečkamo po cestnem mostu, takoj na drugi strani pa krenemo levo in nadaljujemo mimo nastarejše tolminske cerkve sv. Daniela v vas Volče.

Na drugi strani vasi, na vhodu v dolino Kamnice, najdemo cesto, ki vodi na nekdanji mejni prehod Solarij. Cesti sledimo do prve serpentine, od tam pa naravnost naprej po dobro označeni stezi čez strma gozdna pobočja vse do slemena Kolovrata. Na vzponu še enkrat prečkamo cesto in jo ponovno ujamemo na parkirišču pod muzejem na prostem tik pod vrhom grebena.

Ogledamo si muzej in se povzpnemo na najvbišjo točko Na gradu, potem pa sledimom poznakam Juliana Trail preko vrha Ježe do planinskega doma Pod Ježo, kjer se 17. etapa zaključi.

Več informacij o pohodni poti Juliana Trail najdete na povezavi https://www.soca-valley.com/sl/predstavitev-aktivnosti/juliana-trail/.

Britansko združenje novinarjev je pohodniški poti Juliana Trail, ki poteka tudi po občini Kanal ob Soči, podelilo nagrado Best Europe Tourism Project!