Skoči na vsebino

Pohodništvo

Po poti naših prednikov: Ročinj - Čičer - Ročinj

Čičer je hrib nad Ročinjem (199 m n.v.), kamor nas pelje nova označena krožna pot z markacijami v obliki črke R kar lahko pomeni Ročinj in tudi Rudi Brezavšček iz Ročinja, ki je v dveh letih pot speljal in jo označil.

Ob delu ga je v mislih spremljal Valentin Stanič, alpinist, učitelj, humanist in duhovnik, ki je v letih 1809 – 1819 deloval v Ročinju. Po njem je poimenovan tudi kulturni dom v Ročinju, obnovljena nekdanja šola v Ročinju.

Pohodna pot poteka večinoma po opuščenih in do nedavno zaraščenih, z večjimi kamni tlakovanih vlakah, ki so vodile na Kambreško, Srednje in sam vrh hriba. Valentin Stanič je zagotovo hodil po teh poteh, ko je obiskoval svoje farane v vaseh nad Ročinjem. S takrat golega vrha hriba je imel izreden pogled na Kaninsko pogorje, Krn, Avški kot in v dolino na svoj rodni Bodrež, Kanal, Anhovo, Deskle, …

Začetek in konec poti je sredi vasi Ročinj pri cerkvi, kjer kažipot nakazuje dve smeri –zahodno in vzhodno. Hoja po zahodni smeri je strmejša. Najprej vodi pot mimo izvira Zdenc, nato pa se vzpnemo po stari poti za Kambreško do Prevala (339 m n.v.). Če imamo dovolj časa, se lahko spodaj odločimo, da obiščemo še cerkvico Sv. Pavla (403 m n.v.), od koder je lep razgled na vasi Avškega kota, in se nato spustimo do Prevala. Tu prečimo cesto Ročinj – Kambreško in kmalu pridemo do nekdanje poti na Srednje. Po njej nadaljujemo navzgor do točke, kjer jo zapustimo in se desno navzgor vzpnemo na vrh Čičerja (726 m n.v.) Tukaj nas pričakata vpisna knjiga in klopca z razgledom na Sočo, Kanal in naprej po dolini. Vračamo se naprej do grebenu, nato zavijemo desno navzdol proti vasi. Malo nad vasjo pridemo do razgledišča na Ročinj in nadaljujemo pot do izhodišča.

Pot ima tudi hortikulturno dimenzijo. Ob celotni poti je nameščenih kar 34 tabel z navedbami imen dreves, kar priča na veliko število drevesnih vrst na tem območju.

Priporočamo tudi ogled arboretuma v Ročinju na naslovu Ročinj 7, v katerem se nahaja okoli 160 različnih drevesnih vrst (sekvoja, jelka, borovci, ameriške ciprese, tise, cedre, ginko, javor, bor, sofore, …). Informacije: 041 848 250 (Rudi Brezavšček).